loading...

پرشر گیج ، پرشر ترنسمیتر ، پرشر سنسور

آموزش برق صنعتی | سنسور فشار ، ترانسمیتر فشار ، پرشر سوئیچ

بازدید : 22
پنجشنبه 12 آبان 1401 زمان : 9:41

مانومترها فشارسنج های بی آلایش و دقیقی می‌باشند. اگرچه اشکال مختلفی از مانومتر وجود دارد، ولی همگی آن ها بر این پایه فعالیت می کنند که تغییر تحول فشار منجر بالا وارد شدن یا پایین آمدن سیال در لوله می شود.
یک مانومتر از یک کاسه پر‌نور ساخته شده می‌باشد که معمولاً حاوی (آب یا جیوه)، یک لوله U شکل می‌باشد. لوله از دو طرف باز هست و دو فشار متفاوت در دو طرف اعمال می گردد. این اختلاف فشار باعث می شود مایع در لوله جنبش کند. و این سطح فشار مورد نظر را می قدرت با اندازه گیری اختلاف بدست آورد
یک فشار سنج بی آلایش از یک مخزن مملو‌از مایع ساخته شده میباشد. معمولاً مخزن بسته شده و تنها با یک نقطه تماس به منبع فشار متصل می شود تا فشار آن اندازه گیری خواهد شد. یک لوله پر‌نور که به عنوان ستون نیز شناخته می گردد، به مخزن متصل می باشد. قسمت بالای ستون ممکن می‌باشد باز و در معرض فشار اتمسفر باشد یا ممکن می‌باشد هواکش و آب بندی شود. مانومترهای ستون باز معمولاً برای اندازه گیری فشار یا فشار گیج استعمال میشوند که در واقع به آن فشار اتمسفر می گویند. از مانومترهای ستون مهر و موم شده برای اندازه گیری فشار مطلق یا در واقع فشار به صفر مطلق استعمال می‌گردد. از مانومترهای ستون مهر و موم شده نیز برای اندازه گیری و اندازه گیری خلاء استعمال میشود. هنگامی که مانومتر به فرآیند پیوند می خورد، بسته به فشار منبع می توان مایع جانور در ستون را بالا یا تحت کرد. برای انتخاب فشار ما یحتاج می باشد نوع مایع درون ستون و ارتفاع آن مشخص خواهد شد. نوع مایع در ستون مانومتر بر میزان ارتقاء یا کاهش آن در پاسخ به فشار تأثیر می گذارد. از هر مایعی می توان برای آرم دادن فشار از طریق فشارسنج مانومتر به کار گرفت. ولی مایعات رایج مورد استفاده آب، جیوه و روغن تیره می باشند. به همین استدلال از آب یا جیوه استعمال می شود زیرا چگالی نسبی، انبساط حرارتی و جرم آنان بیشتر شناخته شده است. گاهی از روغن سیاه نیز به کار گیری می‌شود، زیرا برخلاف جیوه سمی نیست و گوشه و کنار را آلوده نمی کند. چند روغن با چگالی نسبی مختلف موجود میباشد که می توان آنان‌را با تمرکز به سازگاری آنان با سیستم اندازه گیری تعیین و بهره برد. برای نماد دادن ارتفاع یا سطح مایع باطن ستون مانومتر، معمولاً از خط کشی که در جلوی ستون قرار می گیرد استفاده می‌گردد، بعضی اوقات خطوط درجه بندی مستقیماً روی ستون کشیده میگردد. سرگردان را می قدرت برای قرائت در H2O، در جیوه یا PSI کالیبره کرد. در بعضا مفاد، آنان سکو H2O و جايگاه PSI را روی یک خط کش قرار میدهند. نوع ستون مورد استعمال تعیین می کند که آیا مقدار وزن به عنوان وزن سنج یا وزن مطلق نشان داده می شود. در واقع اگر ستون باز باشد، فشاری که مانومتر نشان می‌دهد، فشار گیج می‌باشد و در صورتی‌که ستون خالی و آب بندی گردد، فشار نماد داده شده، فشار مطلق خواهد بود.
مانومترها انواع مختلفی دارا‌هستند که مثلا آنان می توان به فشارسنج فشارسنج مخزن، فشارسنج قطری، فشار سنج مک لئود و فشار سنج مانومتر ظرفیت اشاره کرد.
سرگردان فشار لوله بوردون
گیج فشار لوله بوردون از یک لوله خم شده تشکیل‌شده می‌باشد که عمدتاً از فلز الاستیک ایجاد شده است. این لوله از یک طرف بسته و از طرف دیگر آزاد می‌باشد و انتهای دوم با تمرکز به فشار کاری گمراه می گردد و این انحراف قادر است به عنوان مرجع اندازه گیری فشار پس از تنظیمات و کالیبراسیون گزینه استعمال قرار گیرد. فشار گاز در ورودی باعث باز شدن لوله به شعاع بیرونی می‌شود، بنابراین با انتقال این فشار به یک سوزن می قدرت آن را اندازه گرفت.
اشکال لوله های جانبی:
گیج فشار سنسور نوع C
همانگونه که در تصویر می بینیم با نوع C زمانی به یک سر فشار وارد می‌گردد سر دیگر به سمت بیرون خم میگردد و این تکان به فنر منتقل می شود. سنسورهای نوع C معمولا در مانومتر استعمال میشوند. میله به انتهای متحرک لوله C و انتهای دیگر به چرخ دنده سکتور متصل میشود و چرخ دنده توسط یک چرخ دنده کوچک به حرکت در می‌آید که میله متصل به بازو را می چرخاند. در سود فشار به مانومتر وارد می‌شود و موقعیت سوزن روی ورقه آرم دهنده مقدار فشار می‌باشد.
z
از
.
سنسور فشار نوع اسکرول
گاهی اوقات طول لوله بوردن قادر است به قدری افزایش یابد که زاویه آن از 360 سکو بیشتر گردد. یعنی لوله به صورت دایره کامل آمده و آیتم تهاجم قرار می گیرد. این موقعیت برای افزایش حساسیت و دقت هنگام اندازه گیری فشارهای ذیل استفاده می‌شود.
را
و
اندازه گیری وزن سنسور حلزونی
برای اندازه گیری فشار بالا (تا 10000 پوند بر اینچ مربع، 600 بار) از لوله حلقه Borden به کار گیری می کنند. فشارسنج ها و ضبط کننده هایی که از لوله حلقه ای و مارپیچی استفاده می کنند اصطکاک و حساسیت کمتری دارند.
گیج فشار دیافراگمی
دیافراگم حیران یک مبدل فشار مکانیکی می‌باشد که برای تشخیص تغییرات کوچک فشار استفاده می شود. دیافراگم مشتمل بر یک صفحه مسطح یا منحنی است که با یک اهرم به یک سوزن متصل شده است. با ایفا فشار به دیافراگم و تغییر و تحول شکل آن، اهرم مبتنی بر با فشار کاری جنبش می کند. بنابراین، فشار اجرا شده را می توان اندازه گیری کرد. فلز آیتم استفاده می بایست الاستیک باشد. از آنجایی که فشار روند به محدوده وسیعی می رسد، دستگاه به تغییرات فشار کوچک حساس میباشد.
فشار سنج کپسولی
کپسول از دو دیافراگم فلزی تشکیل‌شده میباشد که در جای خود به هم متصل شده اند. فضای میان دو دیافراگم با مایعی با چگالی غیرقابل قبول لبریز گردیده است که ویژگی های خاصی دارااست.
از
در برخی از طرح ها می اقتدار یک‌سری کپسول را در کنار هم قرار داد. در‌این‌حالت‌، جابجایی ناشی از فشار برابر با جابجایی تک تک کپسول ها است، از این رو شیب مقیاس افزایش می‌یابد.
فشار سنج دم
دمنده که از یک لوله آکاردئونی شکل الاستیک و مقاوم در ازای خوردگی ساخته شده می‌باشد، از یک طرف بسته شده و با ایفا فشار به آن، طول خود را تغییر می دهد و با حرکت سوزن، معیار فشار تعیین می شود. دمنده ها برای اندازه گیری فشار نادر یا فشار خلاء به کارگیری می شوند.
فرستنده فشار
یک کدام از پرکاربردترین ابزار دقیق در واحدهای صنعتی، ترانسمیترهای فشار می باشد که برای اندازه گیری فشار، فشار دیفرانسیل، دبی سیال و بالا بر سیال استفاده میگردد.
یک و دو نوع اختلاف فشار و فشار. بسته به کاربرد و طراحی فرایند، فرستنده گزینه استفاده عبارت می‌باشد از:
مبدل فشار دیفرانسیل DPT
این نوع فرستنده ها تفاوت میان دو فشار را اندازه گیری می کنند. به این ترتیب برای تست و تنظیم آنان، ورودی قطعه کم فشار را در فشار اتمسفر گذاشته و مقدار مشخصی فشار وارد بخش فشار حاذق می‌شود، سپس ورودی منتشر شده در فشارهای مختلف را تست یا تنظیم میکنیم.
برای اندازه گیری و تهیه و تنظیم این نوع تجهیزات در واحد از پمپ های دستی برای دقت دقیق و کالیبراتورها در کارگاه استعمال میشود. برای تشکیل داد ولتاژ الکتریکی، از طریق منبع برق 24 ولت جریان مستقیم را به آنها انجام می کنیم.
ترانسمیتر فشار PT
این نوع فرستنده صرفا یک فشار را از یک نقطه اندازه گیری می کند.گیج فشار فشار و تست ترانسمیترهای فشار مشابه ترانسمیترهای دیفرانسیل میباشد با این تفاوت که این ترانسمیترها فقط به یک فشار متصل میشوند.
DPT از بخش های پایین درست شده میباشد:
سلولی که دربرگیرنده سنسور فشار هست معمولاً از دو قسمت ساخته شده هست، نصیب بالا و نصیب پایین، قسمت دوم یک مدار الکترونیکی است که خروجی سنسور را به سیگنال 4-20 میلی آمپر تبدیل می کند. انتهای سلول به کلکتور متصل هست که امکان اتصال یا حذف وارفته سلول را آماده می کند.
سوئیچ فشار
اشکال مختلفی از کلیدهای پایین فشار وجود دارد که معمولاً با استعمال از دم یا دیافراگم ساخته می‌شوند. این کلیدها دارای یک پیچ تنظیم میباشند که با استعمال از آن می توان نقطه تنظیم مورد نظر را برای کلید انتخاب کرد. هر کلید بسته به نیاز میتواند به عنوان کلید سطح بالا یا زیر مورد به کارگیری قرار گیرد و تنها می بایست اعتنا داشت که در صورت استعمال از آن به عنوان کلید سطح بالا برای کالیبره کردن آن بایستی از فشار نادر شروع کنیم تا به حد مطلوب برسیم. و در شرایطی که برای سوئیچ ذیل استفاده میشود، می بایست برعکس عمل کند.
جاری ساختن دادن
اجرا دادن
برای بستن سوئیچ ها، مورد نیاز می باشد به خیال داشته باشید که سیم کشی آن‌ها به طوری می‌باشد که کلید در فرایند معمولی بسته میشود. کلیدهای زیر به صورت N.O و سوئیچ های بالا به صورت N.C بسته میگردند.
فشار سنج های الکتریکی
در اﻧﺪازهﮔﯿﺮﻫﺎي ﻣﺎﻧﻮﻣﺘﺮي و ارﺗﺠﺎﻋﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻓﺸـﺎر اﻧـﺪازهﮔﯿـﺮي ﺷـﺪه ﺗﺒـﺪﯾﻞ ﺑـﻪ ﮐﻤﯿﺘـﯽ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑـﯽ ﻣﯽﺷﻮد. پرشین ابزار دقیق اﯾﻦ اﻣﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﻗﻄﻌﺎت و اﺟﺰاي اﺿﺎﻓﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ را ﺑـﻪ دﻧﺒـﺎل داراست و ﻫـﻢ ﭼﻨـﯿﻦ اﺣﺘﻤـﺎل وارد ﺷﺪن ﻧﻮﯾﺰ و اﯾﺠﺎد ﺧﻄﺎ را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽدﻫﺪ. اﻧﺪازه ﮔﯿﺮﻫﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﻓﺸﺎر ﻋﻼوه ﺑـﺮ ﻣﺰاﯾـﺎي ﺧـﺎص اﻧـﺪازه ﮔﯿﺮﻫـﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ،ﻓﺸﺎر را ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﻪ ﮐﻤﯿﺘﯽ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ ﺻـﺮﻓﻪ ﺟـﻮﯾﯽ ﻗﺎﺑـﻞ ﻣﻼﺣﻈـﻪ اي در ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ دﻗﺖ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. در اﯾـﻦ ﺑﺨـﺶ ﭼﻨـﺪﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧـﻪ از اﻧـﺪازهﮔﯿﺮﻫـﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﻓﺸﺎر ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﺷﻮد.
برنج قدرتی
فشار سنج ها محبوب ترین فشارسنج های الکتریکی می‌باشند و عمدتاً برای اندازه گیری فشارهای بالا استعمال می‌شوند. هرگاه نیرویی (کشش یا فشار) به جسم وارد گردد، جسم در جهت نیرو تغییر‌و تحول طول می‌دهد. نسبت این تغییر و تحول طول به طول نخستین بدن را کرنش میگویند.
o
از
فشار سنج پیزوالکتریک
مواد پیزوالکتریک موادی هستند که حاذق به تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریسیته و بالعکس هستند. همان گونه که در نمودار پایین نشانه داده گردیده است، هرگاه یک ماده پیزوالکتریک مانند کوارتز زیر فشار P قرار گیرد، میلی ولت متر ولتاژی متناسب با فشار علامت میدهد. از این ویژگی می توان برای اندازه گیری استرس بهره برد.

مانومترها فشارسنج های بی آلایش و دقیقی می‌باشند. اگرچه اشکال مختلفی از مانومتر وجود دارد، ولی همگی آن ها بر این پایه فعالیت می کنند که تغییر تحول فشار منجر بالا وارد شدن یا پایین آمدن سیال در لوله می شود.
یک مانومتر از یک کاسه پر‌نور ساخته شده می‌باشد که معمولاً حاوی (آب یا جیوه)، یک لوله U شکل می‌باشد. لوله از دو طرف باز هست و دو فشار متفاوت در دو طرف اعمال می گردد. این اختلاف فشار باعث می شود مایع در لوله جنبش کند. و این سطح فشار مورد نظر را می قدرت با اندازه گیری اختلاف بدست آورد
یک فشار سنج بی آلایش از یک مخزن مملو‌از مایع ساخته شده میباشد. معمولاً مخزن بسته شده و تنها با یک نقطه تماس به منبع فشار متصل می شود تا فشار آن اندازه گیری خواهد شد. یک لوله پر‌نور که به عنوان ستون نیز شناخته می گردد، به مخزن متصل می باشد. قسمت بالای ستون ممکن می‌باشد باز و در معرض فشار اتمسفر باشد یا ممکن می‌باشد هواکش و آب بندی شود. مانومترهای ستون باز معمولاً برای اندازه گیری فشار یا فشار گیج استعمال میشوند که در واقع به آن فشار اتمسفر می گویند. از مانومترهای ستون مهر و موم شده برای اندازه گیری فشار مطلق یا در واقع فشار به صفر مطلق استعمال می‌گردد. از مانومترهای ستون مهر و موم شده نیز برای اندازه گیری و اندازه گیری خلاء استعمال میشود. هنگامی که مانومتر به فرآیند پیوند می خورد، بسته به فشار منبع می توان مایع جانور در ستون را بالا یا تحت کرد. برای انتخاب فشار ما یحتاج می باشد نوع مایع درون ستون و ارتفاع آن مشخص خواهد شد. نوع مایع در ستون مانومتر بر میزان ارتقاء یا کاهش آن در پاسخ به فشار تأثیر می گذارد. از هر مایعی می توان برای آرم دادن فشار از طریق فشارسنج مانومتر به کار گرفت. ولی مایعات رایج مورد استفاده آب، جیوه و روغن تیره می باشند. به همین استدلال از آب یا جیوه استعمال می شود زیرا چگالی نسبی، انبساط حرارتی و جرم آنان بیشتر شناخته شده است. گاهی از روغن سیاه نیز به کار گیری می‌شود، زیرا برخلاف جیوه سمی نیست و گوشه و کنار را آلوده نمی کند. چند روغن با چگالی نسبی مختلف موجود میباشد که می توان آنان‌را با تمرکز به سازگاری آنان با سیستم اندازه گیری تعیین و بهره برد. برای نماد دادن ارتفاع یا سطح مایع باطن ستون مانومتر، معمولاً از خط کشی که در جلوی ستون قرار می گیرد استفاده می‌گردد، بعضی اوقات خطوط درجه بندی مستقیماً روی ستون کشیده میگردد. سرگردان را می قدرت برای قرائت در H2O، در جیوه یا PSI کالیبره کرد. در بعضا مفاد، آنان سکو H2O و جايگاه PSI را روی یک خط کش قرار میدهند. نوع ستون مورد استعمال تعیین می کند که آیا مقدار وزن به عنوان وزن سنج یا وزن مطلق نشان داده می شود. در واقع اگر ستون باز باشد، فشاری که مانومتر نشان می‌دهد، فشار گیج می‌باشد و در صورتی‌که ستون خالی و آب بندی گردد، فشار نماد داده شده، فشار مطلق خواهد بود.
مانومترها انواع مختلفی دارا‌هستند که مثلا آنان می توان به فشارسنج فشارسنج مخزن، فشارسنج قطری، فشار سنج مک لئود و فشار سنج مانومتر ظرفیت اشاره کرد.
سرگردان فشار لوله بوردون
گیج فشار لوله بوردون از یک لوله خم شده تشکیل‌شده می‌باشد که عمدتاً از فلز الاستیک ایجاد شده است. این لوله از یک طرف بسته و از طرف دیگر آزاد می‌باشد و انتهای دوم با تمرکز به فشار کاری گمراه می گردد و این انحراف قادر است به عنوان مرجع اندازه گیری فشار پس از تنظیمات و کالیبراسیون گزینه استعمال قرار گیرد. فشار گاز در ورودی باعث باز شدن لوله به شعاع بیرونی می‌شود، بنابراین با انتقال این فشار به یک سوزن می قدرت آن را اندازه گرفت.
اشکال لوله های جانبی:
گیج فشار سنسور نوع C
همانگونه که در تصویر می بینیم با نوع C زمانی به یک سر فشار وارد می‌گردد سر دیگر به سمت بیرون خم میگردد و این تکان به فنر منتقل می شود. سنسورهای نوع C معمولا در مانومتر استعمال میشوند. میله به انتهای متحرک لوله C و انتهای دیگر به چرخ دنده سکتور متصل میشود و چرخ دنده توسط یک چرخ دنده کوچک به حرکت در می‌آید که میله متصل به بازو را می چرخاند. در سود فشار به مانومتر وارد می‌شود و موقعیت سوزن روی ورقه آرم دهنده مقدار فشار می‌باشد.
z
از
.
سنسور فشار نوع اسکرول
گاهی اوقات طول لوله بوردن قادر است به قدری افزایش یابد که زاویه آن از 360 سکو بیشتر گردد. یعنی لوله به صورت دایره کامل آمده و آیتم تهاجم قرار می گیرد. این موقعیت برای افزایش حساسیت و دقت هنگام اندازه گیری فشارهای ذیل استفاده می‌شود.
را
و
اندازه گیری وزن سنسور حلزونی
برای اندازه گیری فشار بالا (تا 10000 پوند بر اینچ مربع، 600 بار) از لوله حلقه Borden به کار گیری می کنند. فشارسنج ها و ضبط کننده هایی که از لوله حلقه ای و مارپیچی استفاده می کنند اصطکاک و حساسیت کمتری دارند.
گیج فشار دیافراگمی
دیافراگم حیران یک مبدل فشار مکانیکی می‌باشد که برای تشخیص تغییرات کوچک فشار استفاده می شود. دیافراگم مشتمل بر یک صفحه مسطح یا منحنی است که با یک اهرم به یک سوزن متصل شده است. با ایفا فشار به دیافراگم و تغییر و تحول شکل آن، اهرم مبتنی بر با فشار کاری جنبش می کند. بنابراین، فشار اجرا شده را می توان اندازه گیری کرد. فلز آیتم استفاده می بایست الاستیک باشد. از آنجایی که فشار روند به محدوده وسیعی می رسد، دستگاه به تغییرات فشار کوچک حساس میباشد.
فشار سنج کپسولی
کپسول از دو دیافراگم فلزی تشکیل‌شده میباشد که در جای خود به هم متصل شده اند. فضای میان دو دیافراگم با مایعی با چگالی غیرقابل قبول لبریز گردیده است که ویژگی های خاصی دارااست.
از
در برخی از طرح ها می اقتدار یک‌سری کپسول را در کنار هم قرار داد. در‌این‌حالت‌، جابجایی ناشی از فشار برابر با جابجایی تک تک کپسول ها است، از این رو شیب مقیاس افزایش می‌یابد.
فشار سنج دم
دمنده که از یک لوله آکاردئونی شکل الاستیک و مقاوم در ازای خوردگی ساخته شده می‌باشد، از یک طرف بسته شده و با ایفا فشار به آن، طول خود را تغییر می دهد و با حرکت سوزن، معیار فشار تعیین می شود. دمنده ها برای اندازه گیری فشار نادر یا فشار خلاء به کارگیری می شوند.
فرستنده فشار
یک کدام از پرکاربردترین ابزار دقیق در واحدهای صنعتی، ترانسمیترهای فشار می باشد که برای اندازه گیری فشار، فشار دیفرانسیل، دبی سیال و بالا بر سیال استفاده میگردد.
یک و دو نوع اختلاف فشار و فشار. بسته به کاربرد و طراحی فرایند، فرستنده گزینه استفاده عبارت می‌باشد از:
مبدل فشار دیفرانسیل DPT
این نوع فرستنده ها تفاوت میان دو فشار را اندازه گیری می کنند. به این ترتیب برای تست و تنظیم آنان، ورودی قطعه کم فشار را در فشار اتمسفر گذاشته و مقدار مشخصی فشار وارد بخش فشار حاذق می‌شود، سپس ورودی منتشر شده در فشارهای مختلف را تست یا تنظیم میکنیم.
برای اندازه گیری و تهیه و تنظیم این نوع تجهیزات در واحد از پمپ های دستی برای دقت دقیق و کالیبراتورها در کارگاه استعمال میشود. برای تشکیل داد ولتاژ الکتریکی، از طریق منبع برق 24 ولت جریان مستقیم را به آنها انجام می کنیم.
ترانسمیتر فشار PT
این نوع فرستنده صرفا یک فشار را از یک نقطه اندازه گیری می کند.گیج فشار فشار و تست ترانسمیترهای فشار مشابه ترانسمیترهای دیفرانسیل میباشد با این تفاوت که این ترانسمیترها فقط به یک فشار متصل میشوند.
DPT از بخش های پایین درست شده میباشد:
سلولی که دربرگیرنده سنسور فشار هست معمولاً از دو قسمت ساخته شده هست، نصیب بالا و نصیب پایین، قسمت دوم یک مدار الکترونیکی است که خروجی سنسور را به سیگنال 4-20 میلی آمپر تبدیل می کند. انتهای سلول به کلکتور متصل هست که امکان اتصال یا حذف وارفته سلول را آماده می کند.
سوئیچ فشار
اشکال مختلفی از کلیدهای پایین فشار وجود دارد که معمولاً با استعمال از دم یا دیافراگم ساخته می‌شوند. این کلیدها دارای یک پیچ تنظیم میباشند که با استعمال از آن می توان نقطه تنظیم مورد نظر را برای کلید انتخاب کرد. هر کلید بسته به نیاز میتواند به عنوان کلید سطح بالا یا زیر مورد به کارگیری قرار گیرد و تنها می بایست اعتنا داشت که در صورت استعمال از آن به عنوان کلید سطح بالا برای کالیبره کردن آن بایستی از فشار نادر شروع کنیم تا به حد مطلوب برسیم. و در شرایطی که برای سوئیچ ذیل استفاده میشود، می بایست برعکس عمل کند.
جاری ساختن دادن
اجرا دادن
برای بستن سوئیچ ها، مورد نیاز می باشد به خیال داشته باشید که سیم کشی آن‌ها به طوری می‌باشد که کلید در فرایند معمولی بسته میشود. کلیدهای زیر به صورت N.O و سوئیچ های بالا به صورت N.C بسته میگردند.
فشار سنج های الکتریکی
در اﻧﺪازهﮔﯿﺮﻫﺎي ﻣﺎﻧﻮﻣﺘﺮي و ارﺗﺠﺎﻋﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻً ﻓﺸـﺎر اﻧـﺪازهﮔﯿـﺮي ﺷـﺪه ﺗﺒـﺪﯾﻞ ﺑـﻪ ﮐﻤﯿﺘـﯽ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑـﯽ ﻣﯽﺷﻮد. پرشین ابزار دقیق اﯾﻦ اﻣﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﻗﻄﻌﺎت و اﺟﺰاي اﺿﺎﻓﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ را ﺑـﻪ دﻧﺒـﺎل داراست و ﻫـﻢ ﭼﻨـﯿﻦ اﺣﺘﻤـﺎل وارد ﺷﺪن ﻧﻮﯾﺰ و اﯾﺠﺎد ﺧﻄﺎ را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽدﻫﺪ. اﻧﺪازه ﮔﯿﺮﻫﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﻓﺸﺎر ﻋﻼوه ﺑـﺮ ﻣﺰاﯾـﺎي ﺧـﺎص اﻧـﺪازه ﮔﯿﺮﻫـﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ،ﻓﺸﺎر را ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎً ﺑﻪ ﮐﻤﯿﺘﯽ اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﻨﺪ و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ ﺻـﺮﻓﻪ ﺟـﻮﯾﯽ ﻗﺎﺑـﻞ ﻣﻼﺣﻈـﻪ اي در ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻫﻢ ﭼﻨﯿﻦ دﻗﺖ اﻧﺪازه ﮔﯿﺮي ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽﯾﺎﺑﺪ. در اﯾـﻦ ﺑﺨـﺶ ﭼﻨـﺪﯾﻦ ﻧﻤﻮﻧـﻪ از اﻧـﺪازهﮔﯿﺮﻫـﺎي اﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ ﻓﺸﺎر ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﺷﻮد.
برنج قدرتی
فشار سنج ها محبوب ترین فشارسنج های الکتریکی می‌باشند و عمدتاً برای اندازه گیری فشارهای بالا استعمال می‌شوند. هرگاه نیرویی (کشش یا فشار) به جسم وارد گردد، جسم در جهت نیرو تغییر‌و تحول طول می‌دهد. نسبت این تغییر و تحول طول به طول نخستین بدن را کرنش میگویند.
o
از
فشار سنج پیزوالکتریک
مواد پیزوالکتریک موادی هستند که حاذق به تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریسیته و بالعکس هستند. همان گونه که در نمودار پایین نشانه داده گردیده است، هرگاه یک ماده پیزوالکتریک مانند کوارتز زیر فشار P قرار گیرد، میلی ولت متر ولتاژی متناسب با فشار علامت میدهد. از این ویژگی می توان برای اندازه گیری استرس بهره برد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
محمدرضا اعتدالی یک مهندس برق – کنترل خوش فکر، با استعداد و پر انرژیه که به عنوان مسئول واحد فنی و تحقیق و توسعه با مجموعه ما همکاری میکنه. محمدرضا علاقه خیلی زیادی به یادگیری بیشتر و بالا بردن دانش تیم فنی در زمینه اتوماسیون صنعتی، ابزاردقیق و تجهیزات اندازه گیری فشار، به ویژه سنسورهای فشار داره و سعی میکنه نتیجه تمام تحقیقاتش را از طریق مقاله، دانش نامه و ویدیوهای آموزشی با شما به اشتراک بزاره. این آموزش ها حاصل چند سال تحقیق مستمر و آنالیز هستش و به شما کمک میکنه که بهترین کالای مناسب را انتخاب کنید و از تجهیزات در برابر آسیب های احتمالی محافظت کنید. پس برای اینکه این آموزش ها را از دست ندید محمدرضا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 64
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 101
  • بازدید کلی : 11173
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی